z Krakowa do Rzymu – odcinek II
z Krakowa do Rzymu – odcinek III
z Krakowa do Rzymu – odcinek IV
z Krakowa do Rzymu – odcinek V

8 dzień (niedziela 30.05.2010)

panorama Caprese
Rano wracamy do głównego skrzyżowania w Caprese i idziemy w prawo mało uczęszczaną asfaltową szosą w dół. Po 1,7 km przechodzimy przez most na rzece Singerna i idziemy dalej asfaltem, po ok. 1,3 km na rozwidleniu dróg w prawo w kierunku Baroti.

żarnowiec
Dochodzimy do szlaku CAI 02 i kierujemy sie na południe. Przy drodze kwitną zółte krzaki żarnowca ...

białe krowy
... i pasą się białe krowy.

krajobraz
Typowy toskanski krajobraz.

most na Lago di Montedoglio
W okolicy Rocca Cignata opuszczamy szlak CAI 02 i kierujemy się w lewo w dół szlakiem nr 14 aby przejść przez most na Lago di Montedoglio.

Lago di Montedoglio
Lago di Montedoglio sztuczny zbiornik wodny powstał w latach osiemdziesiątych przez spiętrzenie wody w górnym biegu rzeki Tybr.

opuszczona wioska
Idziemy przez Albiano, Vaio, Santo Croce, Falcigiano, Santa Fiora. Niektóre z mijanych wiosek są już od kilku lat niezamieszkałe.

jezioro
Prosta, przeważnie zacieniona droga wzdłuż upraw rolnych przeplatanych sztucznymi jeziorami.

Rynek w Sansepolcro
Rynek w Sansepolcro. Do tego uroczego renesansowego miasteczka dotarliśmy po 7 godzinach marszu. Tutaj urodził się wielki malarz Piero della Francesca a jego słynny obraz Zmartwychwstanie można oglądac w Museo Civico.

Cytryny
Cytryny o niesamowitych kształtach i inne rośliny wystawione na kolorowym bazarze.

uliczka
Via San Giuseppe, zaciszna uliczka nieopodal rynku którą wspominamy szczególnie ciepło.

festyn
Huczne festyny na ulicach miasta odbywają się prawie co tydzień. Najbardziej znana impreza to Palio della Balestra

koza
Schronienie na dzisiejszą noc znaleźliśmy daleko za miastem w gościnnym domu Nari i Dado.

Valtiberina
W małej skromnej chatce na stoku góry Monte Casale (706 m n.p.m.) z imponującym widokiem na dolinę Tybru - Valtiberina.

↑  wróć na początek strony  ↑