z Krakowa do Rzymu – odcinek II
z Krakowa do Rzymu – odcinek III
z Krakowa do Rzymu – odcinek IV
z Krakowa do Rzymu – odcinek V

10 dzień (wtorek 02.09.2014)

niebo
Niebo trochę się przejaśnia, jest nadzieja na lepszą pogodę niż wczoraj. Od Corniolo idziemy wzdłuż głównej drogi w stronę oddalonego o nieco ponad 1 km Lago i dalej po kolejnym kilometrze skręcamy w lewo do St Augustine na sentiero CAI249.

droga
Po 40 minutach marszu wchodzimy na teren Parku Narodowego Foreste Casentinesi, Monte Falterona e Campigna.

kasztany
Jeszcze niecałkiem dojrzałe marony.

droga
Jest godzina 10:40 po około 4,0 godzinach od wyjścia z Corniolo przechodzimy przez Campigna i wychodzimy na szlak CAI247. Biało-czerwone znaki zaprowadzą nas na przełęcz Passo della Calla (1295 m).

pomnik
Passo della Calla.
Pomnik poświęcony strażakom którzy zginęli gasząc częste w tej okolicy pożary lasów.

Rozpoznajemy znane nam miejsca, byliśmy tutaj przed czterema laty, kiedy pielgrzymowaliśmy z Florencji do Asyżu.

droga
Grzbietem gór prowadzi szlak GEA 00 Grande Escursione Appenninica.
Na północ, po lewej stronie jest Emilia Romagna a południowy stok po prawej to już Toskania.
Przez drogę przewalają się gęste chmury i wieje mocny wiatr.

kapliczka
Kapliczka Matki Boskiej z ognia - Madonna del fuoco. Do Poggio Scali 1520 m n.p.m., najwyższego punktu na Cammino di Assisi, dzieli nas już tylko 50 metrów.
Dalej za Giogo Secchetta na skrzyżowaniu szlaków opuszczamy GEA 00 idąc w prawo CAI 68 i po 25 minutach docieramy do pustelni Sacro Eremo di Camaldoli.

pustelnia w Camaldoli
Pustelnię w Camaldoli założył na poczatku XI wieku św. Romuald. Od nazwy miejscowości Camaldoli przyjęła sie nazwa Kongregacji Kamedulskiej zakonu Benedyktynów. Tutaj w widocznej na zdjęciu klauzurze, pierwsza chatka z lewej, przebywał św. Franciszek przez miesiąc kiedy wracał w 1220 roku z Egiptu do Asyżu przez Wenecję i Florencję

cela św. Romualda
Cela św. Romualda.

rifugio w Camaldoli
O wiele więcej luksusu w porównaniu z celą pustelnika oferuje schronisko dla pielgrzymów - Rifugio Forestale w Camaldoli.

il castagno Miraglia
Niedaleko rifugio rośnie wspaniały okaz kilkusetletniego kasztanowca o wysokości 20 metrów i średnicy pnia 4,2 metra - il castagno Miraglia.

↑  wróć na początek strony  ↑